5 Champion Terpinggir
Terdapat sesetengah champion yang sering dilupakan oleh para pemain dalam server di Malaysia dan Singapura.
Featured | November 28, 2016 | By Ng Kok Len

Dalam jumlah 130 champion, ada antara mereka yang begitu menyerlah. Namun, ada juga yang sering dipinggirkan. Berikut adalah 5 skin yang sangat sukar ditemui dalam server!

urgot-1

Urgot: The Headman’s Pride
Dikeluarkan Ogos 2010
Sebagai salah satu daripada champion yang kurang dimainkan di dalam server di seluruh di dunia, Urgot meraih tempat yang kukuh dalam senarai kami. Mungkin dia hanya sukar untuk menyesuaikan diri. Sejak dikeluarkan, terdapat hanya beberapa saat dalam beberapa metas dimana Urgot adalah pilihan yang berdaya maju. Tetapi walaupun bukan yang paling banyak dimainkan, makhluk zombie seperti ketam gergasi ini telah menjadi poster untuk jenaka dalam komuniti dan telah mesra dengan nama ‘Urgod’.

skarner_2
Skarner: The Crystal Vanguard
Dikeluarkan Ogos 2010
Pada masa lalu, Skarner dan bangsanya, Brackern, memasuki hibernasi untuk mengelakkan kemusnahan ajaib. Kini sebagai satu-satunya Brackern yang terjaga, dia berusaha untuk melindungi bangsanya. Skarner mungkin telah membuktikan dirinya, sebagai champion yang dianggap terlalu kuat dari dalam mod permainan Ultra Rapid Fire (2014) dan akhirnya dimatikan dalam permainan non-custom. Dia juga merupakan antara yang paling tinggi Serangan asas Kerosakan (AD) dengan tahap 18. Sayangnya kita tidak melihat dia dengan kerap, apatah lagi di tahap 18.

galio_splash_10
Galio: The Sentinel’s Sorrow
Dikeluarkan Ogos 2010
Faker memilih Galio dalam Kespa Cup awal bulan ini. SKT Telecom 1 akhirnya memenangi perlawanan dan Faker tidak mati walaupun sekali dalam permainan. Ia menjelaskan sesuatu! Kemas kini champion juga selaras untuk Galio, yang dijanjikan untuk menerima salah satu transformasi terbesar setakat ini. Dia akan berinteraksi dengan menara dan struktur seperti patungnya? Pemain tergesa-gesa untuk mencuba champion selepas paparan gemilang Faker ini? Teruja untuk Galio pada masa depan!

mordekaiser_0
Mordekaiser: The Iron Revenant
Dikeluarkan Februari 2010
Mordekaiser adalah antara roh-roh yang paling menakutkan serta kebencian yang menghantui Shadow Isles. Kebolehannya mencerminkan watak mengerikan: ‘Harvesters of Sorrow, Children of the Grave, Siphon of Destruction’ dan banyak lagi. Tetapi apa yang kurang diketahui adalah nama-nama ini sebenarnya sangat sepadan dengan tajuk lagu atau nama sebuah kumpulan heavy metal. Malangnya, Revenant masih belum merebakkan kegelapan sepenuhnya kepada server kami.

yorick-4
Yorick: Shepherd of Souls
Dikeluarkan Jun 2011; Kerja semula Ogos 2016
Dengan pengiktirafan jelas bahawa Shepherd itu bukan yang paling disayangi atau paling banyak dimainkan, Yorick dijanjikan kerja-kerja pembaikan semula pada awal tahun ini. Splashes baru, kebolehan baru dan juga ultimate yang baru – Yorick ditingkatkan dari ‘ the Gravedigger’ kepada ‘Shepherd of Souls’. Dia kini melemparkan hantu roh kepada orang ramai dan menyerang mereka dengan penyodok, dan semakin meningkat ke senarai populariti!

Ia agak menarik memandangkan mereka kebanyakannya adalah champion bukan manusia yang tidak sesuai dengan standard yang konvensional…

Namun champion ini adalah pandangan yang jarang berlaku dalam permainan yang mereka mungkin memandang remeh atau tidak memahaminya dengan sempurna. Jadi, jangan abaikan champion-champion ini dalam putaran champion percuma, atau kejutkan pasukan musuh dengan permainan epik mereka!

Post Berkaitan

Comments