Ada dua SKT Peanut?
Timbul satu kontroversi mengenai nama summoner setelah bekas pemain ROX Tigers, Peanut menyertai SK Telecom T1.
Antarabangsa | December 5, 2016 | By Ng Kok Len

Terdapat beberapa isu yang agak lucu buat SK Telecom T1 apabila mereka menandatangani Jungler baru, Han “Peanut” Wang-ho.

skt-thumbnails

Pengguna di Inven menghantar post di bahagian komuniti League of Legends mengaku sebagai pemilik kepada nama penyeru yang “SKT Peanut” pada hari Sabtu dan bertujuan untuk mengubahnya agar profesional sebenar untuk menuntut nama sendiri. Dalam post itu, pengguna Inven tersebut memilih nama dengan harapan satu hari nanti Peanut akan menyertai SKT, dan Peanut telah memberikan kebenaran pada League of Legends sebagai rakan dan menghubungi mereka tentang nama.

 

Kira-kira 10 minit kemudian, pengguna Inven itu memuat naik perbualan dengan Peanut mengenai nama, dimana Peanut akan menghadiahkan skin Elementalist Lux yang baru kepadanya sebagai ucapan terima kasih. Pengguna Inven itu kemudiannya mengesahkan dalam komen menerima skin ultimate terbaru dan menukar nama penyerunya agar ia boleh dibuka untuk Peanut.

 

Tetapi pemilik asal melakukan kesilapan dengan menghantar masa perubahan nama dalam forum awam di dalam talian. Dan pada masa yang dijanjikan 19:00 waktu tempatan, seseorang mengambil nama tersebut sebelum Peanut boleh membuat tuntutan itu.

roxpeanut3

Pemilik asal kemudiannya dibidas oleh komen kerana berkongsi maklumat sensitif seperti masa transaksi, seperti mewujudkan kemungkinan seseorang menunggu nama dan mengambil untuk diri mereka sendiri. Dalam usaha untuk meminta maaf, pemilik asal dipaparkan di Inven dan bercadang untuk membayar balik Peanut sepenuhnya untuk skin dan champion, sebanyak 40,000 Won (kira-kira $35).

 

Tindakan ini kemudian ditolak oleh Peanut dan dia akan berbincang dengan pemilik baru nama penyeru yang dikehendaki. Pemilik asal membuat post terakhir untuk meminta maaf.

 

Nama yang didakwa telah dituntut oleh seseorang itu disiarkan dalam satu lagi talian forum komuniti, DC Inside, dengan cetakan skrin, tetapi belum disahkan.

peanut-6

Post Berkaitan

Comments