Is Micro Play Important…??
"Micro Play" apakah definisi micro play bagi anda...??
Asas | May 23, 2017 | By Chrome

Pada bulan ini kita sering mendengar dan melihat pertandingan taraf international iaitu Mid Season Invitational 2017 (MSI). Kita dapat melihat banyak “Play” yang menakjubkan di dalam setiap perlawanan. Namun begitu anda harus tahu dalam setiap game profesional memerlukan 2 taraf permainan yang berbeza iaitu “Macro Play” dan juga “Micro play”.  Kalau anda ingin menjadi seorang pemain profesional maka anda harus tahu konsep ini.

azir

 

Chrome akan menerangkan serba sedikit tentang permainan “micro play” untuk artikel kali ini. Apakah itu “Micro play” ?.  Kebanyakkan Summoners di luar sana sama sekali tidak tahu ape itu “micro play” . Micro play merangkumi pelbagai jenis didalam permainan ini.  Salah satu ialah “Warding” mungkin ramai tahu warding adalah untuk mengelak dari kita di gank oleh pihak musuh, tetapi anda tidak tahu ward juga merupakan salah satu cara untuk kita gank musuh, sebagai contoh “pink ward bait” dimana ward digunakan sebagai umpan untuk musuh datang dan digank. “Micro play” adalah salah satu cara permainan dimana anda tidak nampak secara nyata permainan itu atau dengan erti kata lain “Mind game”.  Kebanyakan pemain tidak mengetahui tetapi mind game yang dimainkan di peringkat international mungkin kelihatan lebih nyata seperti Levi (Gigabite Marines) melakukan dragon steal ketika melawan Lyon Gaming. Banyak ward telah digunakan hanya untuk mengambil daragon tersebut tetapi kelebihan masih kepada pihak gigabyte kerana meraka masih mempuanyai vision terhadap objectif tersebut dan juga kombinasi champion mereka memberikan impak dalam aksi ini.

clock

 

 Seterusnya , “Micro play” yang seterusnya adalah cooldown counter. Kebanyakan Summoners tidak tahu akan kelebihan cooldown counter ini. Cooldown counter adalah dimana setiap kali musuh menggunakan “skill” dan juga “summoner spells” , kita seharusnya mengira masa yang diambil untuk pihak musuh mendapatkan kembali skill reset mereka, jadi dalam durasi masa tersebut “teammate” boleh cuba melakukan gank secara aggrassive terhadap pihak lawan. Jadi setiap summonners spells harus diambil kira kerana ia blh membawa kepada kemenangan seperti “compete” untuk “dragon” or “baron” kerana sering kali jungler pihak musuh tiada “smite” untuk “compete” .

akhir skali ialah “body block skill”. Mungkin anda tidak tahu ape itu “body block”, ia merupakan interaktif animasi dimana anda menggunakan model champion anda untuk menghalang sesuatu ini lebih kepada melindungi seperti support dan sebagainya. Permainan body block slalu di mainkan di dalam setiap game “high elo” jadi Chrome sertakan sedikit video untuk anda lebih memahaminya.

Nampaknya itu sahaja ape yang dapat Chrome kongsikan pada kali ini, “micro play” bukan sahaja pekara diatas ianya lebih kepada permainan individu dan pemahaman indiviu itu sendiri.

banyak lagi yang ingin Chrome kongsikan pada artikel akan datang. Mungkin artikel ini dapat membantu anda dalam memahami konsep game ini.. XD

Post Berkaitan

Comments